PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum

PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum

PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum

Günümüzde ilköğretimden ortaöğretime, üniversite öncesinde birçok seviyede kodlama eğitimi veriliyor. Kodlama eğitimi gençlerin problem çözme, soyut ve algoritmik düşünme gibi üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmelerine yönelik verimli bir ortam sunuyor.

TÜBİTAK’ın gençlere yönelik dijital popüler bilim yayını , PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum isimli video serisi ile temel olarak ortaokul ve lise seviyesindeki öğrencilerin, bilgisayar bilimine giriş yapmalarını sağlarken, üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamayı hedefliyoruz. PyGame Zero, Python tabanlı bir oyun geliştirme ortamı. Sadece öğrencileri değil her yaştan katılımcıyı da video serisine dâhil olmaya davet ediyoruz.

0. Mu Editörü Kurma

Giriş bölümünde PyGame Zero’da oyun programlayabilmemiz için gerekli olan Mu editör uygulamasının nasıl kurulacağınıanlatıyoruz.

1. Sahne Oluşturma, Arka Plan Rengi Belirleme ve Oyun Karakteri Ekleme

Birinci bölümde oyun programlamanın ilk aşamalarından biri olan, oyunun oynandığı sahneyi ve bu sahnenin renginin nasıl oluşturulacağı ile oyun karakterinin nasıl ekleneceğini anlatıyoruz.

2. Oyun Karakterini Hareket Ettirme

İkinci bölümde oyun karakterimizin ekranda hareket etmesini sağlıyoruz.

3. Oyun Karakteri ile Animasyon Yapma

Üçüncü bölümde oyun karakterimizin yukarı-aşağı ve sağa-sola hareket ettiği basit bir animasyon oluşturuyoruz.

4. Oyun Karakterini Klavye Tuşları ile Hareket Ettirme

Dördüncü bölümde oyun karakterimizin hareketini tuşlar yardımıyla kontrol etmeyi öğreniyoruz.

5. Oyun Karakterinin Görünümünü Değiştirme ve Oyuna Ses Ekleme

Beşinci bölümde oyun karakterimizin görünümünü değiştiriyoruz ve oyuna ses ekliyoruz.

6. Oyun Karakterleri Arasında Çarpışma Kontrolü

Altıncı bölümünde oyun karakterleri arasındaki çarpışmaları nasıl kontrol edebileceğimizi öğreniyoruz.

7. Oyuna Puan Ekleme

Yedinci bölümde oyuna nasıl puan ekleneceğini anlatıyoruz.

8. Oyun Karakterinin Konumunu Rastgele Değiştirme

Sekizinci bölümde oyun karakterlerinin konumunu rastgele değiştirmeyi öğreniyoruz.

9. Bölüm: Animate Fonksiyonu ile Kuklayı Hareket Ettirme

Sekizinci bölümde ilk oyunumuzu tasarlamak için gerekli temel bilgileri öğrenmiştik. Bu bölümde ise animate fonksiyonu ile oyun karakterinin ekrandaki konumunu değiştiriyoruz.

10. Bölüm: Animate Fonksiyonunu Süre ile Birlikte Kullanma

Dokuzuncu bölümde animate fonksiyonunu kullanarak uzay aracının ateş etmesini sağlamıştık. Bu bölümde ise animate fonksiyonunu süre ile birlikte kullanarak oyunumuzda uzay aracının birden fazla kez ateş etmesini sağlıyoruz.

11. Bölüm: Sıralı n’lilerile Basit Bir Animasyon Yapma

12. Bölüm: Ekranın Üstünden Düşen Ödüller

Bu bölümde birçok platform oyununda karşılaştığımız bir işlevin nasıl oluşturulabileceğini öğreniyor ve yukarıdan düşen ödül animasyonu oluşturuyoruz.

13. Bölüm: Uzay Aracından Birden Fazla Lazer ile Ateş Etme

Geçmiş bölümlerde uzay aracından ateş ederken ekranda aynı anda birden fazla lazerin görünmediğini gözlemlemiştik. Bu bölümde uzay aracından birden fazla lazer ile nasıl ateş edebileceğimizi öğreniyor ve harflerin rastgele değiştiği bir animasyon hazırlıyoruz.

14. Bölüm: Kart Eşleştirme Oyunu Hazırlama: Kartları Ekranda Gösterme ve Kartları Karıştırma

“While” döngüsünü ve fonksiyonları kullanarak bir kart eşleştirme oyunu hazırladığımız bu bölümde kartları ekranda göstermeyi ve ekrana tıklandığında kartları karıştırmayı öğreniyoruz.

Kart görselleri için tıklayın.

15. Bölüm: Kart Eşleştirme Oyunu Hazırlama: Tıklanan Kartı Bulma

Fonksiyonları, “random.shuffle” metodunu ve iç içe döngüleri kullanarak kart eşleştirme oyunu hazırlamaya devam ettiğimiz bu bölümde tıklanan kartı bulmayı öğreniyoruz.

16. Bölüm:Kart Eşleştirme Oyunu Hazırlama: Ekranda Listelenen İki Kartı Seçme

“schedule_unique” metodunu kullanarak kart eşleştirme oyununu tamamladığımız bu bölümde ekranda listelenen iki kartı seçmeyi öğreniyoruz.

Kaynak kod için tıklayın.

17. Bölüm:Uzay Gemisi Oyunu Hazırlama

On yedinci bölümde, uzay gemisi ile karşımıza çıkan gök taşlarını vurarak puan toplamaya çalıştığımız basit bir oyun hazırlıyoruz.

18. Bölüm:Uzay Gemisi Oyununu Geliştirme

On sekizinci bölümde, uzay gemisi oyununa uzay gemisinin görselini değiştirme ve aynı anda iki lazer ile ateş etme gibi farklı özellikler ekleyerek oyunumuzu geliştiriyoruz.

19. Bölüm:Uzay Gemisi Oyununa Farklı Özellikler Ekleme

PyGame Zero ile Oyun Programlıyorum video serisinin son bölümünde uzay gemisi oyununa bonus puan alma, daha hızlı ateş etme ve arka planı değiştirme gibi özellikler eklemeyi öğreniyoruz.

Kaynak kod içintıklayın.

İçerik Geliştirme:

Prof. Dr. İbrahim Çetin

Bolu Abant İzzet Baysal ÜniversitesiBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi

Doç. Dr. Polat Şendurur

Ondokuz Mayıs ÜniversitesiBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi

Seslendirme:

Seda Eden Ünlü

Bolu Abant İzzet Baysal ÜniversitesiMüzik Eğitimi Bölümü Araştırma Görevlisi

Cihan Ünlü

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

Grafik ve Animasyon:

Halil Karakaya

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Yorum yapın